Forum www.pedagogikaeni.fora.pl Strona Główna www.pedagogikaeni.fora.pl
Forum ludzi z pedagogiki ENI
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

organizacja działania -praca zaliczeniowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagogikaeni.fora.pl Strona Główna -> misz-masz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asik




Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia
Płeć: Babeczki

PostWysłany: Wto 18:04, 13 Sty 2009    Temat postu: organizacja działania -praca zaliczeniowa

Kochane dziwczęta i chłopaki z grupy A!!!! Oto praca Karoliny Sokołowskiej i moja:o) (asika jak cuś...) Udostępniam i jestem mile zaskoczona taką jej popularnością!!! hehehhe..... pozdrawam ciepło z wyra



Karolina Sokołowska, Joanna Pawełkiewicz ENI b

Plan działania edukacyjnego

Ideologia: progresywizm.

Założenia: zakładamy swobodny rozwój uczniów, który umożliwi im wyzwolenie twórczej inicjatywy w procesie nauczania. Chcemy dostosować nasze działanie edukacyjne do indywidualnych potrzeb naszych uczniów, aby pobudzić ich aktywność do zdobywania wiedzy. Polegamy na wewnętrznej motywacji uczniów oraz kładziemy nacisk na kooperację i pracę zespołową. Jako nauczyciele mamy stwarzać warunki do rozwoju potrzeb poznawczych i moralnych dzieci.

Cel: możliwość doświadczenia przez uczniów zjawiska dyfuzji; pobudzenie kreatywnego i twórczego myślenia u dzieci; stymulacja do rozwoju nowych słów i znaczeń.
Konstrukcja planu: zajęcia w grupach dla klasy VI (24 osoby).

Działanie:
1. Prosimy dzieci o podzielenie się na 4 grupy po 6 osób.
2. Wręczamy grupom kartki z zadaniem i prosimy o wykonanie go (pomoce dydaktyczne: słoiki, woda, atrament –znajdują się w pracowni).
3. Prosimy uczniów o przedyskutowanie w grupach zaobserwowanego zjawiska i notowanie wniosków.
4. Nauczyciel podchodzi do każdej z grup w trakcie ich działania ale jest tylko obserwatorem; ewentualnie zadaje pytania naprowadzające.
5. Po dyskusji każda z grup jest proszona o przedstawienie wniosków na forum klasy.
6. W zależności od wyciągniętych wniosków nauczyciel może dalej zadawać pytania naprowadzające, lub bezpośrednio przedstawić klasie nazwę zjawiska.
7. Prosimy uczniów o skonstruowanie w grupach „definicji” dyfuzji, a następnie przedstawienie jej na forum klasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagogikaeni.fora.pl Strona Główna -> misz-masz Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin